Obavještenje

Kupovina parfema – kako odabrati pravi?

Teško je, zar ne?

Parfem nije samo još jedan kozmetički proizvod. On je više od toga; neka vrsta ličnog potpisa, prijatna navika, a nerijetko i podsjetnik na razne lijepe događaje koje sa njim povezujete. Percepcija mirisa bazirana je na emociji, senzualnosti i mašti.

I onda kad dođe vrijeme za odabir novog, bilo zato što ste zaključili da je vrijeme za promijenu ili vas je zaintrigirao neki miris koji ste osijetili u prolazu, nalazite se pred iscrpljujućim zadatkom.

Kako odabrati parfem koji ćete podjednako voljeti i koji će se tako stapati sa vašom ličnošću, a da je ipak nešto novo i drugačije?

Nažalost, ne možemo vam dati recept, a još manje uputstvo tipa “idite tamo i kupite taj”. Ali, možemo vam pomoći da kroz korake opisane u redovima koji slijede dođete do svog sljedećeg omiljenog parfema.

Hajde da vidimo put do odgovora na pitanje:

Kako odabrati pravi parfem za sebe

Počinjemo od prvog koraka:

Odredite raspon cijena

Pošto parfemi spadaju u kategoriju takozvanih luksuznih proizvoda, cijene su prilično šarenolike. Možete naći one koje koštaju 2.000, ali i one koji koštaju 20.000 maraka i više. I zato se prije potrage dogovorite sa sobom šta vam je prihvatljivo, odnosno koji je to minimalni, a koji maksimalni iznos. Već ovom odlukom ćete značajno smanjiti broj mogućih opcija.

Izaberite koncentraciju mirisnih nota

U odnosu na dužinu trajanja mirisa i koncentraciju nota, možete odabrati:

  • EDC – Eau de Cologne (kolonjska voda) ima najmanje nota u sebi, svega 2 do 4 odsto, i visok procenat alkohola; miris će trajati do dva sata
  • EDT – Eau de Toilette (toaletna voda) ima malu koncentraciju mirisne note parfema – 5 do 8 odsto; miris će se na vašoj koži zadržati u prosjeku oko 3 sata
  • EDP – Eau de Parfum (parfemska voda), sadrži od 10 do 20 odsto mirisne note; kao i EDT, ima pumpicu, a miris će trajati pet do osam sati
  • Pur Parfum (čist parfem), ima najveću koncentraciju mirisa – 20 do čak 30 posto parfemskog ulja, zbog čega je najpostojaniji i ujedno najskuplji; obično se pakuje u manja pakovanja, bez pumpice, a nakon jednog nanošenja zanosno ćete mirisati čitav dan

Ovo je okvirna i uobičajna kategorizacija, ali imajte u vidu da odnos kvaliteta i cijena varira od brenda do brenda (neki koriste 15-procentnu koncentraciju u parfemskim vodama, dok drugi istu koriste u toaletnim vodama).

Izaberite mirisnu porodicu

Uzmite u obzir koja vrsta mirisa prija vašim čulima. Mirisi se generalno dijele u 4 glavne grupe, mada većina sadrži suptilne kombinacije dvije ili tri grupe.

Cvijetnparfemi mirišu upravo tako – kao buket cvijeća. Najčešće mirisi koji se u njima koriste su mirisi ruže, lavande, ljiljana, ljubičice i lavande. Osvježavajući i lagani, idealni su za proljeće i ljeto. Veoma su čest izbor mnogih žena upravo zbog slatkog, ženstvenog mirisnog traga koji ostavljaju na koži i garderobi.

Citrusnpodsjećaju mirisom na voće; sladunjavi i aromatični, dobar su izbor za svakodnevnu upotrebu. Vezuju se za poletnost i razdraganost, a uobičajni mirisni tonovi su citrusno voće (poput pomorandže, grejpfruta i limete), kajsije, jabuke ili breskve.

Drvenasti su odličan izbor ako volite kombinacije koje sadrže sandalovo drvo, bergamot, začine, kedar ili pačuli. Kada je u pitanju sezona, poznavaoci parfema ove note smatraju idealnim za zimske dane. Što se tiče osobina, savršeni su za žene jedinstvenog stila i šarma.

Želite parfem koji asocira na moć, eleganciju i luksuz? Onda odaberite miris koji spada u porodicu takozvanih orijentalnih. Karakteriše ih najčešće miks nota mošusa, ambera i cimeta. Jaka i bogata aroma odgovara ekstravagantnim, smelim i misterioznim damama.

Pošto smo pokrili osnove, prelazimo na neka osnovna pravila tokom kupovine parfema:

Zaboravite reklame

Ovde je riječ o vama, o tome kako ćete sebi mirisati i kako ćete se zbog toga osjećati. I zato ostavite po strani iskričave reklame, poznata dizajnerska imena i savršene slavne ličnosti koje promovišu određeni brend ili pojedinačni parfem. Svijesni smo da je to dio industrije vješto osmišljen da nam proda osjećaj povezanosti, luksuza i sjaja, ali pokušajte da se odvojite od toga i koncentrišete na svoje osobine i ono što vi volite.

Uzmite u obzir preporuke, ali ih nemojte slijepo pratiti

Naša koža ima svoj miris i hemiju, a to utiče i na to kako će parfem mirisati na vašoj koži. Zbog toga isti parfem može sasvim drugačije mirisati na različitim ljudima. I zato se nemojte previše oslanjati na preporuke u časopisima ili one koji vam daju prijatelji. Aktuelni trendovi i liste najprodavanijih parfema vam mogu biti polazna tačka, ali definitivno nisu garancija i pravog izbora za vas.

Pomirišite arome koje imate kod kuće

Ako ste neodlučni, pomirišete parfem i druge kozmetičke proizvode koje već koristite i pogledajte šta sadrže. Ovo će vam pomoći bilo da želite da nađete nešto slično ili potpuno različito.

Ne ograničavajte se na jedan pokušaj

Prilično su velike šanse da svoj novi omiljeni parfem nećete pronaći tokom prve posjete parfimerijama. I to je potpuno u redu. Čak je i preporučljivo da to ne pokušavate. Zašto? Što više mirisa pomirišete, to će vaš nos biti manje osetljiv. Ako želite da isprobate čitav spektar mirisa, odvojite dovoljno vremena i podijelite posjetu parfimerijama na nekoliko dana.

Tako ćete zapravo uštediti i vrijeme i novac. Neće vam se desiti da imate bočice sa kojima na kraju ne znate šta da radite, jer ste obavili kupovinu parfema na brzinu, pa poslije ustanovili da vam se baš i ne dopadaju.

Parfem birajte isključivo ujutru

Jutro (neki se čak ograničavaju na period od 10 do 11 časova) je najbolje vrijeme za isprobavanje nove mirisne note i provjeru da li odgovara vašem senzibilitetu. U ovo doba dana čulo mirisa nam je najizoštenije, jer je relativno odmorno i još uvek nije pod uticajem mirisa sa kojima dolazite u kontakt tokom dana.

Nemojte koristiti mirišljave proizvode prije kupovine

Kada krenete u potragu za parfemom, poželjno je da se ne mirišete nekim postojećim i da ne koristite losion ili mlijeko za tijelo koji imaju izražen miris, pa čak ni jače dezodoranse ili antiperspirante. Bilo koji od ovih mirisa može vam otežati kupovinu parfema i izbor miješanjem sa onim što isprobavate. Takođe, nosite sviježe opranu odjeću (pogotovo ako je riječ o štrikanoj ili svilenoj garderobi, jer duže zaržavaju nanjete mirise).

Zatražite pomoć

Pošto već imate neke orijentire (okvirnu cijenu, koncentraciju nota i mirisnu porodicu), znate otprilike šta tražite. Recite sve to prodavcu ili prodavačici i zamolite ih za pomoć i preporuku prilikom odabira parfema.

Dobro pogledajte sve tri note

Klasičan miris ima olfaktornu piramidu u kojoj evoluira kako se zagrijava i razvija na koži. Piramidu čine gornje, srednje i donje note, postavljene od vrha ka bazi – od onih veoma laganih do teških, senzualnih i toplih.

Ono što naše čulo mirisa prvo osjeti jesu gornje note mirisa. Nakon nekoliko minuta razvija se srce parfema ili njegove srednje note, čiji je miris dominantan naredna dva do tri sata. Srednje note se onda spajaju sa donjim notama odnosno bazom, svojevrsnim ličnim potpisom parfema. Ove note isparavaju sporo i senzualno, obilježavaju posljednjih četiri do šest sati mirisa (dužina trajanja nota naravno zavisi od toga da li je u pitanju kolonjska, toaletna, parfemska voda ili parfem).

I zato je važno da pogledate sastojke sve tri note. Ako gornju notu čini mirisi koji volite (poput na primjer vanile), a srednju oni koji vam baš i nisu dragi (recimo ruža), može se desiti da vam se parfem nakon nekoliko sati više ne dopada.

Obratite pažnju na boju pakovanja

Razvrstavanje parfema po boji pakovanja spada u takozvana nepisana pravila industrije. Ne pridržavaju ih se svi i uvijek, ali mogu vam biti neki orijentir:

  • bijela ambalaža – pudersati mirisi
  • svijetloplava – citrusni i osvježavajući
  • zelena – osvježavajući, ali reskog mirisa
  • svijetloružičasta – cvijetni
  • intenzivno ružičasta – cvijetni i slatki
  • smeđa – drvenaste note
  • ljubičasta i tamnoplava – orijentalni mirisi
  • žuta – sviježina i lakoća
  • crvena i crna – snažne i odvažne note

Uporedite ovaj opis sa ambalažom parfema koji koristite i provjerite time tačnost za određeni brend.

Testirajte do 6 parfema

Ograničite se na mirisanje do 6 parfema i to uvijek iz iste porodice mirisa. To će vam dati priliku da osjetite kompleksnost svakog i nećete preopteretiti svoja čula.

Prvo pomirišite bocu

Kada testirate parfem, prvo pomirišite bočicu (bez udisanja). To je prvi test i generalna ocjena da li vam se dopada ili ne. Ako ne, nastavite dalje, a ako vam se dopadne, pređite na sljedeći korak.

Naprskajte tester na bloter

Malu količinu testera nanesite na bloter (kartončić za testiranje parfema), sačekajte 10-tak sekundi, pa pomirišite. Ako vam se dopada, označite o kojem je parfemu riječ i to isto uradite za ostale (kao što smo rekli, ne više od 6 u jednom danu). Ubacite kartončiće u torbu i prošetajte 20-tak minuta. To će vam pomoći da pročistite čulo mirisa i bez pritiska ponovo pomirišete kartončiće. Suzite izbor na 3 i vratite se u parfimeriju, odnosno prodavnicu.

Nanesite miris na kožu

Vrijeme je za finalni test.

Nanesite malu količinu parfema na unutrašnji predio kod zgloba ili prevoj ruke, sačekajte desetak sekundi da ispari alkohol i pomirišite. Onda sačekajte nekoliko minuta (barem 10), kako bi se i druge note razvile, pa pomirišite ponovo. Ponovite ovo sa svim “finalistima”.

Napomena: nemojte trljati ruku o ruku nakon nanošenja (znamo da nam je to svima navika), jer se tako miris zagreva i razbijaju se molekuli, što mu narušava hemijski sastav. Između nanošenja poželjno je da osvježite čulo mirisa mirisanjem nečeg neutralnog poput vaše kože ili dijela garderobe. Izađite na čist vazduh i dozvolite da se u narednih sat vremena svaki miris dovoljno razvije u kontaktu sa vašom kožom.

Ovaj korak ponavljate dok ne pronađete ono što ispunjava sve vaše kriterijume.

Znamo da dijeluje kao komplikovan proces, ali nije. Uz to, sigurno smo da ćete ako pratite sve ove savjete na kraju biti izuzetno zadovoljni svojim izborom.

A sada kada znate kako da odaberete parfem za sebe, vrijeme je za rješavanje još jednog, možda čak i većeg izazova:

Kako odabrati parfem za poklon

Parfemi spadaju u izuzetno dobre poklone, kako zbog atraktivnog pakovanja, tako i zbog poruke koju šaljete onome kome parfem poklanjate – poznajem te.

Ali, u tom drugom razlogu se krije i problem. Kako izabrati nešto tako lično i to tako da se sigurno dopadne? Ni za ovu vrstu kupovine parfema ne postoji tačna formula, mada postoje neka uopštena pravila:

Lagano cvijetni i citrusni parfemi su dobar izbor

Osim ako ne znate pouzdano da osoba kojoj kupujete preferira orijentalne ili drvenaste note, odlučite se za nešto što je lagano. Osvježavajući citrusi ili blagi cvijetni (sa akcentom na blagi) mogu biti pun pogodak, pogotovo ako ih poklanjate u proljeće ili ljeto.

Obratite pažnju na stil

Stil oblačenja se često povezuje i sa parfemom koji osoba preferira, pa se tako žene u čijem garedoberu dominiraju ženstvene haljine obično odlučuju za lepršave, cvijetne note u čijoj se bazi kriju jasmin, ljubičica ili ruža.

Uz glamurozni izgled odlično idu moćni i egzotični mirisi – potražite na pakovanju pačuli, vanilu, kedrovinu i amber. Sa druge strane, za dame koje vole sofisticiran look odaberite klasične parfeme koji u osnovi imaju bergamot i sandalovo drvo.

Za ljubiteljke provokativnog izgleda, koje vole da isprobavaju nove trendove slobodno odaberite zavodljive i jake mirise (nećete pogriješiti sa orijentalnom porodicom). Citrusne note koje podsjećaju na povjetarac i morsku svežinu, a imaju u bazi musk, vetriver ili citrusno voće, pristajaće spontanim ženama, koje krasi ležeran, pomalo boho stil.

Imajte na umu da nije za vas

Tajna dobrog poklona je da mislite na onoga kome poklanjate. Nije cilj da odaberete dobar miris po svojim mjerilima, već da pokušate da odaberete nešto što će se tom nekom dopasti.

Da, znamo – lakše je reći, nego učiniti. Ali, evo trika koji vam može pomoći: kad pomirišete određeni parfem, zamislite osobu kojoj poklanjate. Da li pristaje uz nju?

Još jedan način da napraviti dobar izbor je da na papiriću zapišete nekoliko riječi kojima biste osobu opisali – vedra, diskretna, jednostavna ili kompleksna, prirodna, sofisticirana, koketna ili stidiljiva, glamurozna, elegantna…

Ukrstite ove osobine sa stilom i mirisnim porodicama i vjerovatno ćete se prijatno iznenaditi sužavanjem opcija, što istovremeno povećava šansu da odabarete baš pravi parfem.

Malo detektivskog rada nije na odmet

Ako ste dovoljno bliski sa osobom kojoj želite da poklonite parfem, bacite pogled na toaletni stočić i police u kupatilu. Mirisi koji tamo pronađete će vas sigurno odvesti u dobrom pravcu. Zabilježite osnovne note i potražite nešto slično.

Idealni scenario

Ovo je korak dalje za one sa kojima ste u prisnom odnosu. “Slučajno” svratite zajedno do parfimerije i prošetajte među policama sa parfemima. Obratite pažnju na to šta joj se dopada – bilo da je to brend, porodica mirisa ili (ako imate baš mnoogo sreće) tačno određeni parfem.

Zaista se nadamo da će vam svi ovi savjeti pomoći u rješavanju zagonetke “kako odabrati pravi parfem”, a za kraj smo sačuvali preporuku za onaj sa kojim sigurno nećete pogriješiti:

La Danza parfem

Zatvorite oči i zamislite da u ruci držite najljepši buket proljećnog cvijeća. Prepustite sva svoja čula toj slici… Uživajte u šarenilu boja, opustite se i duboko udahnite miris, istovremeno i sladak i osvežavajući.

Zar ne bi li bilo lijepo kada bi svakog dana imali kap tog mirisa na dohvat ruke da vam podigne nivo energije, podstakne na osmijeh i probudi sve one lijepe emocije koje osjetimo kad pomislimo na proljeće i buđenje prirode?

Ako je vaš odgovor da, onda nam dozvolite da vam predstavimo La Danza parfem – miris elegantnog, cvijetnog buketa sa kojim ćete se osjećati posebno. Cvijetne note koje pripadaju najuniverzalnojoj porodici mirisa su izbor sa kojim ne možete da pogriješite, bez obzira da li ga birate za sebe ili neku dragu osobu. Miris drveta daje mu dubinu i klasičnu otmenost, sa iskričavom notom svežine.

Ovaj parfem ističe vašu ličnost i pomaže vam da izrazite svoju zavodljivost i samopouzdanje. Nježan, ekskluzivan i postojan, pravi je simbol ženstvenosti.

A ako u ovom opisu pronalazite sebe ili nekoga ko vam je drag, imamo sjajne vesti.

Želite da sebi ili tom posebnom nekom poklonite La Danza parfem? Mi vam poklanjamo 60% popusta!

Kako?

Jednostavno. Učlanite se BESPLATNO u BizzClub i već danas ćete ostvarite ovaj popust, kao i do 20% popusta na proizvode iz linija Zepter Cosmetics & Luxury

Podijeli
Podijeli
Tweetaj

DAK d.o.o. Istočno Sarajevo je dobio ugovorna prava za otvaranje “Zepter shop gallery” prodavnica na teritoriji BiH. Zepter International KD d.o.o. i DAK d.o.o Istočno Sarajevo uspostavili su poslovnu saradnju prodaje Zepter proizvoda putem mreže Zepter shopova kao i putem web shopa na prostoru cijele Bosne i Hercegovine, kojima će DAK d.o.o. upravljati.