Teško je, zar ne?
Parfem nije samo još jedan kozmetički proizvod. On je više od toga; svojevrsni osobni potpis, ugodna navika, a često i podsjetnik na razne lijepe događaje koje uz nju vežete. Percepcija mirisa temelji se na emocijama, senzualnosti i mašti.
A onda kada dođe vrijeme da odaberete novi, bilo zato što ste zaključili da je vrijeme za promjenu ili vas je zaintrigirao miris koji ste u prolazu osjetili, suočite se s iscrpljujućim zadatkom.
Kako odabrati parfem koji ćete podjednako voljeti i koji će se stopiti s vašom osobnošću, a opet biti nešto novo i drugačije?
Nažalost, ne možemo vam dati recept, a još manje upute tipa “idi tamo i kupi to”. Ali mi vam možemo pomoći da pronađete svoj sljedeći omiljeni parfem kroz korake opisane u sljedećim recima.
Pogledajmo kako odgovoriti na pitanje:
Kako odabrati pravi parfem za sebe
Počnimo s prvim korakom:
Odredite raspon cijena
Budući da parfemi spadaju u kategoriju tzv. luksuznih proizvoda, cijene su vrlo raznolike. Ima ih od 2.000, ali i od 20.000 dinara pa naviše. I zato prije pretrage dogovorite sami sa sobom što vam je prihvatljivo, odnosno koji je minimalni, a koji maksimalni iznos. Ovom odlukom značajno ćete smanjiti broj mogućih opcija.
Odaberite koncentraciju mirisnih nota
U odnosu na trajanje mirisa i koncentraciju nota, možete odabrati:
EDC – Eau de Cologne ima najmanje nota, svega 2 do 4 posto, i visok postotak alkohola; miris će trajati do dva sata
EDT – Eau de Toilette (toaletna voda) ima malu koncentraciju parfemskih nota – 5 do 8 posto; miris će se u prosjeku zadržati na vašoj koži oko 3 sata
EDP – Eau de Parfum (parfemska voda), sadrži od 10 do 20 posto mirisne note; kao i EDT, ima pumpicu, a miris će trajati pet do osam sati
Pur Parfum (čisti parfem), ima najveću koncentraciju mirisa – 20 do čak 30 posto parfemskog ulja, zbog čega je najpostojaniji, a ujedno i najskuplji; obično je pakiran u manja pakiranja, bez pumpice, a nakon jednog nanošenja mirisat ćete prekrasno cijeli dan
Ovo je gruba i uobičajena kategorizacija, ali imajte na umu da se omjer kvalitete i cijene razlikuje od marke do marke (neki koriste koncentraciju od 15 posto u parfemskoj vodi, dok drugi istu koncentraciju koriste u toaletnoj vodi).
Odaberite obitelj mirisa
Razmislite koja vrsta mirisa privlači vaša osjetila. Mirisi općenito spadaju u 4 glavne skupine, iako većina sadrži suptilne kombinacije dvije ili tri skupine.
Cvjetni parfemi mirišu upravo tako – poput buketa cvijeća. Najčešći mirisi koji se koriste u njima su ruža, lavanda, ljiljan, ljubičica i lavanda. Osvježavajuće i lagane, idealne su za proljeće i ljeto. Vrlo su čest izbor mnogih žena upravo zbog slatkog, ženstvenog mirisa koji ostavljaju na koži i garderobi.
Citrusi mirisom podsjećaju na voće; slatki i aromatični, dobar su izbor za svakodnevnu upotrebu. Povezuju se sa živahnošću i bujnošću, a uobičajene mirisne note su citrusno voće (kao što su naranče, grejp i limeta), marelice, jabuke ili breskve.
Woody je odličan izbor ako volite kombinacije koje sadrže sandalovinu, bergamot, začine, cedar ili pačuli. Što se tiče sezone, poznavatelji parfema ove note smatraju idealnim za zimske dane. Što se tiče značajki, savršene su za žene jedinstvenog stila i šarma.
Želite li parfem koji asocira na moć, eleganciju i luksuz? Zatim odaberite miris koji pripada takozvanoj orijentalnoj obitelji. Najčešće ih karakterizira miks nota mošusa, jantara i cimeta. Jaka i bogata aroma pristaje ekstravagantnim, odvažnim i tajanstvenim damama.
Sada kada smo pokrili osnove, prijeđimo na neka osnovna pravila pri kupnji parfema:
Zaboravite reklame
Ovdje se radi o vama, o tome kako ćete mirisati i kako ćete se pri tome osjećati. I zato ostavite po strani blještave reklame, poznata dizajnerska imena i savršene slavne osobe koje promoviraju određeni brend ili pojedini parfem. Znamo da je to dio industrije koji je pametno osmišljen kako bi nam prodao osjećaj povezanosti, luksuza i glamura, ali pokušajte se odvojiti od toga i koncentrirati na svoje karakteristike i ono što volite.
Razmotrite preporuke, ali ih nemojte slijepo slijediti
Naša koža ima svoj miris i kemiju, a to utječe na to kako će parfem mirisati na vašoj koži. Zbog toga isti parfem može mirisati potpuno drugačije na različitim ljudima. I zato se nemojte previše oslanjati na preporuke u časopisima ili one koje su vam dali prijatelji. Aktualni trendovi i liste najprodavanijih parfema mogu vam biti polazna točka, ali nikako nisu jamstvo pravog izbora za vas.
Pomirišite mirise koje imate kod kuće
Ako ste neodlučni, pomirišite parfeme i druge kozmetičke proizvode koje već koristite i pogledajte što sadrže. To će vam pomoći bilo da želite pronaći nešto slično ili potpuno drugačije.
Ne ograničavajte se na jedan pokušaj
Prilično su velike šanse da svoj novi omiljeni parfem nećete pronaći pri prvom posjetu parfumeriji. I to je sasvim u redu. Čak te se preporučuje da to ne pokušavate. Zašto? Što više mirisa osjetite, to će vaš nos biti manje osjetljiv. Želite li isprobati cijelu ponudu mirisa, odvojite dovoljno vremena i svoje posjete parfumerijama rasporedite na nekoliko dana.
Na ovaj način zapravo ćete uštedjeti i vrijeme i novac. Neće vam se dogoditi da završite s bočicama s kojima ne znate što biste jer ste na brzinu kupili parfem, a onda saznali da vam se baš i ne sviđaju.
Odaberite svoj parfem samo ujutro
Jutro (neki se čak ograničavaju na razdoblje od 10 do 11 sati) najbolje je vrijeme da isprobate novu mirisnu notu i provjerite odgovara li vašem senzibilitetu. U ovo doba dana naš je njuh najosjetljiviji jer je relativno odmoran i još nije pod utjecajem mirisa s kojima dolazite u dodir tijekom dana.
Nemojte koristiti mirisne proizvode prije kupnje
Kada krenete u potragu za parfemom, poželjno je da ne mirišete na postojeći i da ne koristite losion ili mlijeko za tijelo koji imaju jak miris, pa čak ni jače dezodoranse ili antiperspirante. Svaki od ovih mirisa može otežati kupovinu parfema i pomiješati ga s onim što isprobavate. Također, nosite svježe opranu odjeću (posebno ako je riječ o izglačanoj ili svilenoj odjeći, jer hrđa dulje od nanesenih mirisa).
Pitati za pomoć
Budući da već imate neke smjernice (cijena okvira, koncentracija nota i obitelj mirisa), otprilike znate što tražite. Sve to recite prodavaču i zamolite ga za pomoć i preporuku pri odabiru parfema.
Pažljivo pogledajte sve tri note
Klasični miris ima olfaktornu piramidu u kojoj se razvija dok se zagrijava i razvija na koži. Piramida se sastoji od gornje, srednje i donje note, raspoređene od vrha do baze – od vrlo laganih do teških, senzualnih i toplih.
Ono što naš njuh prvo osjeti su gornje note mirisa. Nakon nekoliko minuta razvija se srce parfema ili njegove srednje note čiji miris dominira sljedeća dva do tri sata. Srednje note se zatim spajaju s donjim notama, odnosno bazom, svojevrsnim osobnim potpisom parfema. Te note polako i senzualno hlape, obilježavajući posljednja četiri do šest sati mirisa (trajanje nota, naravno, ovisi o tome radi li se o kolonjskoj vodi, parfemskoj vodi, parfemskoj vodi ili parfemu).
I zato je važno pogledati sastojke sve tri note. Ako gornju notu čine mirisi koje volite (poput vanilije, na primjer), a srednje note su oni koje baš i ne volite (recimo ruža), može se dogoditi da vam se parfem ne svidi nakon nekoliko sati.
Obratite pozornost na boju pakiranja
Klasifikacija parfema prema boji ambalaže spada u takozvana nepisana pravila industrije. Ne slijede ih svi i uvijek, ali vam mogu biti putokaz:
bijelo pakiranje – puderasti mirisi
svijetloplava – citrusna i osvježavajuća
zelena – osvježavajuća, ali s oštrim mirisom
svijetlo ružičasto – cvjetni
intenzivno ružičasto – cvjetno i slatko
smeđe – drvenaste note
ljubičasta i tamnoplava – orijentalni mirisi
žuta – svježina i lakoća
crvena i crna – snažne i odvažne note
Usporedite ovaj opis s pakiranjem parfema koji koristite i provjerite je li točan za određenu marku.
Testirajte do 6 parfema
Ograničite se na mirisanje do 6 parfema i uvijek iz iste obitelji mirisa. To će vam dati priliku da osjetite složenost svakoga i nećete preopteretiti svoja osjetila.
Prvo pomirišite bočicu
Prilikom testiranja parfema prvo pomirišite bočicu (bez udisanja). To je prvi test i opća procjena sviđa li se to vama ili ne. Ako ne, krenite dalje, a ako vam se sviđa, prijeđite na sljedeći korak.
Poprskajte tester na upijač
Nanesite malu količinu testera na upijač (kartica za testiranje parfema), pričekajte oko 10 sekundi, zatim pomirišite. Ako vam se sviđa, označite o kojem parfemu se radi i učinite isto za ostale (kao što smo rekli, ne više od 6 u jednom danu). Stavite karte u torbu i hodajte oko 20 minuta. To će vam pomoći da očistite osjet mirisa i ponovno pomirišite karte bez pritiska. Suzite izbor na 3 i vratite se u parfumeriju ili trgovinu.
Nanesite miris na kožu
Vrijeme je za završni ispit.
Nanesite malu količinu parfema na unutarnji dio zgloba ili ruke, pričekajte desetak sekundi da alkohol ispari i pomirišite ga. Zatim pričekajte nekoliko minuta (najmanje 10) da se razviju ostale note, a zatim ponovno pomirišite. Ponovite to sa svim “finalistima”.
Napomena: nemojte trljati ruke nakon nanošenja (znamo da nam je svima to navika), jer se na taj način zagrijava miris i razbijaju molekule, što remeti njegov kemijski sastav. Između nanošenja preporučljivo je osvježiti osjetilo mirisa tako što ćete pomirisati nešto neutralno, poput kože ili dijela garderobe. Izađite na svježi zrak i dopustite da se svaki miris dovoljno razvije u dodiru s vašom kožom sljedećih sat vremena.
Ponavljate ovaj korak dok ne pronađete onaj koji ispunjava sve vaše kriterije.
Znamo da se čini kao kompliciran proces, ali nije. Ipak, sigurni smo da ćete, ako slijedite sve ove savjete, na kraju biti iznimno zadovoljni svojim izborom.
I sad kad znate kako birati imate parfem za sebe, vrijeme je da riješite još jedan, možda i veći izazov:
Kako odabrati parfem za poklon
Parfemi su izuzetno dobri pokloni, kako zbog atraktivne ambalaže, tako i zbog poruke koju šaljete osobi kojoj parfem poklanjate – poznajem te.
Ali u tom drugom razlogu krije se problem. Kako odabrati nešto tako osobno i da će vam se sigurno svidjeti? Ne postoji ni točna formula za ovu vrstu kupnje parfema, ali postoje neka opća pravila:
Lagani cvjetni i citrusni parfemi dobar su izbor
Osim ako niste sigurni da osoba za koju kupujete preferira istočnjačke ili drvenaste note, odlučite se za nešto lagano. Osvježavajući citrusi ili blagi cvjetni (s naglaskom na blago) mogu biti hit, pogotovo ako ih dajete u proljeće ili ljeto.
Obratite pažnju na stil
Stil odijevanja često je povezan s parfemom koji osoba preferira, pa se žene u čijem garedoberu dominiraju ženstvene haljine najčešće odlučuju za lepršave, cvjetne note u čijoj se bazi kriju jasmin, ljubičica ili ruža.
Snažni i egzotični mirisi dobro se slažu s glamuroznim izgledom – na ambalaži potražite pačuli, vaniliju, cedrovinu i jantar. S druge strane, za dame koje vole sofisticiran izgled odaberite klasične parfeme koji u osnovi imaju bergamot i sandalovinu.
Za ljubiteljice provokativnog izgleda, koje vole isprobavati nove trendove, slobodno odaberite zavodljive i jake mirise (nećete pogriješiti s orijentalnom obitelji). Citrusne note koje podsjećaju na povjetarac i morsku svježinu, a bazirane su na mošusu, vetiveru ili agrumima, pristajat će spontanim ženama koje krasi ležeran, pomalo boho stil.
Imajte na umu da to nije za vas
Tajna dobrog poklona je razmišljanje o osobi kojoj ga poklanjate. Nije cilj odabrati dobar miris prema svojim standardima, već pokušati odabrati nešto što će se dopasti toj osobi.
Da, znamo – lakše reći nego učiniti. No, evo trika koji vam može pomoći: kad osjetite miris određenog parfema, zamislite osobu kojoj ga poklanjate. Odgovara li joj?
Još jedan način da napravite dobar izbor je da napišete nekoliko riječi na komad papira kako biste opisali osobu – svijetla, diskretna, jednostavna ili složena, prirodna, sofisticirana, koketna ili sramežljiva, glamurozna, elegantna…
Ukrstite ove osobine sa stilom i obiteljima mirisa i vjerojatno ćete biti ugodno iznenađeni sužavanjem mogućnosti, dok povećavate svoje šanse da odaberete pravi parfem.
Malo detektivskog rada ne škodi
Ako ste dovoljno blizu osobe kojoj želite pokloniti parfem, pogledajte toaletni stolić i kupaonske police. Mirisi koje tamo nađete sigurno će vas odvesti u pravom smjeru. Zapišite osnovne bilješke i potražite nešto slično.
Idealan scenarij
Ovo je korak dalje za one s kojima ste u intimnoj vezi. “Slučajno” svratite zajedno u parfumeriju i prošećite među policama s parfemima. Obratite pozornost na ono što ona voli – bilo da je riječ o marki, obitelji mirisa ili (ako imate puno sreće) točno određenom parfemu.
Iskreno se nadamo da će vam svi ovi savjeti pomoći u rješavanju zagonetke “kako odabrati pravi parfem”, a za kraj smo spremili preporuku za jedan s kojim sigurno nećete pogriješiti:
La Danza parfem
Zatvorite oči i zamislite da u ruci držite najljepši buket proljetnog cvijeća. Prepustite sva svoja osjetila toj slici… Uživajte u šarenilu boja, opustite se i duboko udahnite miris, sladak i osvježavajući u isto vrijeme.
Zar ne bi bilo lijepo da svaki dan imate kapljicu tog mirisa na dohvat ruke da vam podigne razinu energije, izmami osmijeh i probudi sve one lijepe emocije koje osjećamo kada pomislimo na proljeće i buđenje prirode?
Ako je vaš odgovor potvrdan, dopustite nam da vam predstavimo parfem La Danza – miris elegantnog, cvjetnog buketa koji će učiniti da se osjećate posebno. Cvjetne note koje pripadaju najuniverzalnijoj obitelji mirisa izbor su s kojim ne možete pogriješiti, bez obzira birate li ga za sebe ili dragu osobu. Miris drva daje mu dubinu i klasičnu eleganciju, s iskričavom notom svježine.
Ovaj parfem ističe vašu osobnost i pomaže vam da izrazite svoju zavodljivost i samopouzdanje. Nježan, ekskluzivan i postojan, pravi je simbol ženstvenosti.
A ako u ovom opisu pronađete sebe ili nekoga koga volite, imamo sjajne vijesti.
Želite sebi ili nekoj posebnoj osobi pokloniti parfem La Danza? Darujemo vam 60% popusta!
Kako?
Jednostavno. Pridružite se BizzClub BESPLATNO i ostvarite ovaj popust danas, kao i do 20% popusta na proizvode iz linije Zepter Cosmetics & Luxury